Amanda Hellsten

Jag hade Myspace då ju!

Utställningen är avslutad! 31 januari 2026 - 22 februari 2026



Spara som favorit

Amanda Hellsten

 26 januari 2026


Amanda Hellsten, f. 1989 i Umeå, bor och arbetar i Stockholm. Hon är utbildad vid Kungliga Konsthögskolan i Stockholm och har de senaste åren deltagit i flera uppmärksammade utställningar såsom Konstväxlingar (Gärdets tunnelbanestation), Our House (Belgrad), Stuff it (Bonniers Konsthall) och Like Literally (Eldhunden i Stockholm).

I utställningen “Jag använde Myspace då ju!”, Amanda Hellstens första soloutställning i Stockholm, möter vi en konstnär som låter varje förbisedd detalj bli en revolution i miniatyr. Amanda tar vardagen och kastar den tillbaka i ansiktet på oss – uppförstorad, förskjuten, full av attityd. I hennes värld får sjukhusets sterila miljö en personlighet, sminkbordets röra muterar till en färgexplosion och bussresans monotoni blir ett grafiskt kaos

Hitta hit

Fler utställningar på Galleri LUNDBERG-SANDHAGEN

Fler utställningar

Tal R

Grafiska verk

Få konstnärer har ett bildspråk som känns lika omedelbart som Tal Rs. Lekfullt och naivt vid första mötet — men fullt av…

 13 jun - 15 aug 2026

Galleri LUNDBERG-..., Stockholm

Fler Gallerier/Museer i närheten